Zo werkt de verkoopprocedure

Bij de aankoop van een nieuwe woning komt heel wat kijken. Daarom hebben wij alle stappen hieronder overzichtelijk op een rij gezet.

Indien u al een account heeft, kunt u via het kopje 'Aanmelden' inloggen op de website en in uw account het inschrijfformulier invullen en ondertekenen.

Als u nog geen account heeft, vult u het aanmeldformulier op deze website in. Vervolgens ontvangt u een bericht om een persoonlijk account te activeren. Zodra u dat gedaan heeft en ingelogd bent, ziet u in het menu het inschrijfformulier staan. Let op: het kan zijn dat het bericht om het account te activeren in de ongewenste mail terecht komt. Kijk daar ook even indien u geen mailtje heeft ontvangen.

Volg alle stappen van het formulier en als u tevreden bent, kunt u het formulier ondertekenen en versturen. U ontvangt hiervan een bevestiging per mail.

Wilt u weten of de aankoop van de woning van uw voorkeur binnen uw financiële mogelijkheden ligt? Dan kunt u vrijblijvend een afspraak van circa 30 minuten inplannen bij de Rabobank. Na afloop ontvangt u het 'Rabobank Oriëntatierapport Lenen en Wonen', als PDF-document. Dit document kunt u, wanneer de verkoop is gestart, uploaden bij het inschrijfformulier. Door het uploaden van een financieringsverklaring vergroot u uw kans op toewijzing van een woning.

Indien gewenst, kunt u geheel vrijblijvend via onderstaande link een afspraak maken voor een gratis online of telefonisch oriëntatiegesprek met financieringsverklaring met de Financieel Adviseurs Nieuwbouw: Job Braun, Inge Veth-Hessels of Martin de Ruiter. Een financieringsverklaring dient ten alle tijden door een erkend financieel adviseur gedaan te worden.

Financiële check t.b.v. De Johan van Beverwijck Dordrecht (rabobank.nl)

De verkoop is gestart. U kunt de complete verkoopdocumentatie, inclusief de glossy verkoopbrochure, de verkooptekeningen op groot formaat, de keukenbrochure en de sanitair- en tegelwerkbrochure afhalen bij de makelaar.

Nadat u heeft besloten tot aankoop van het appartement over te willen gaan, ontvangt u een uitnodiging van de makelaar voor de tekenafspraak. U ontvangt de mede ondertekende koopovereenkomst en de aannemingsovereenkomst via de makelaar.

Gefeliciteerd, de woning is van u!

Op het moment dat de termijnen van de ontbindende voorwaarden zijn verstreken en de opschortende voorwaarden zijn vervuld, ontvangt u een ‘goednieuwsbrief’. Dat betekent dat er definitief gebouwd gaat worden!

Nu is het tijd om naar de notaris te gaan voor het passeren van de leveringsakte. U ontvangt van de notaris een uitnodiging om de leveringsakte te komen tekenen.

Getekend? Gefeliciteerd, nu bent u officieel eigenaar van de grond en de (in aanbouw zijnde) woning!